یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

برای توسعه فناوری اطلاعات؛

اگر لازم باشد باید در اصول قانون اساسی هم تغییراتی انجام شود

مطهري

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۸:۰۰


رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات شاید لازم باشد در اصول قانون اساسی نیز تغییراتی داده شود.

وایمکس نیوز - علی مطهری در افتتاحیه همایش شهروند الکترونیکی که امروز صبح آغاز شد با بیان این مطلب گفت: باید برای پیشرفت و توسعه فناوری اطلاعات قوانین و مقررات لازم وضع شود و اگر در قوانین و قررات موجود ایرادی وجود دارد رفع شود.
وی افزود: با توجه به اینکه کامپیوتر و اینترنت به خانه ها راه یافته و بسیاری از کودکان ما با این مقولات آشنا شده اند باید آن را به راه صحیحی هدایت گنیم.
وی در مورد ماده 46 که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس و با همفکری و همکاری کمیته مخابرات مجلس و بخش خصوصی به تصویب رسید، گفت: برای تحقق 100 درصدی بندهای این ماده نیازمند آنیم که از ذیل تا صدر جامعه از کودکان و نوجوانان گرفته تا جوانان و سالمندان فرهنگ سازی شوند.
مطهری پیشرفت در صنعت فناوری اطلاعات را زمینه ساز تحقق دولت الکترونیکی عنوان کرد و گفت: بدون تحقق شهروند الکترونیکی، دولت الکترونیکی و ... نمی توان داعیه اجرای عدالت داشت.
وی افزود: علاوه بر این باید قبول کنیم که کسب رتبه 108 در جهان و رتبه 12 در منطقه در شاخص های فناوری اطلاعات شایسته کشورمان نیست و هرچند که نسبت به سابق پیشرفت های زیادی داشته ایم، اما باید نسبت به دنیا خودمان را بسنجیم.
رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی به یکی از دلایلی که مانع از رشد فناوری اطلاعات می شود اشاره کرد و گفت: تغییر مدیران و ناآشنایی آنان با مقوله های فناوری اطلاعات یکی از مشکلات فعلی ماست.
وی افزود: برای بسیاری از مدیران هزینه کردن برای میز و صندلی بسیار راحت تر و معقول تر از لپ تاب و کامپیوتر است.
مطهری گفت: برای رفع این مشکل طرحی با مضمون "هزینه کرد یک درصد از بودجه سازمان ها برای فناوری اطلاعات" را که سال گذشته به تصویب نرسید امسال هم ارایه می کنیم.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو